Hoog in Google

Hoog in google

Veel mensen weten tegenwoordig wat het belang is van hoog in google staan; google is nu eenmaal de meest gebruikte zoekmachine ter wereld en als ik heel eerlijk ben, denk ik dat ik gemiddeld genomen minstens drie keer per dag google gebruik. Hierbij rekening ik dus ook dagen dat ik aan het werk of studeren ben en er urenlang geen PC in de buurt is. Oftewel, google wordt door iedereen, wereldwijd, gebruikt.. en vaak ook. Het internet is een enorme brei aan informatie en dagelijks komen er vele webpagina’s bij. De enige manier om als leek daar een bepaalde structuur in te vinden, is het gebruik van een welbekende en goedwerkende zoekmachine. Wanneer mensen online naar iets op zoek zijn, gaan ze vaak recht op hun doel af en willen ze zo snel en efficiënt mogelijk vinden wat ze zoeken. Er is geen tijd om onnodige informatie te lezen of irrelevante webpagina’s door te nemen. Om die reden is hoog in google scoren van groot belang. Het is algemeen bekend dat men vaak niet verder kijkt dan de eerste (of eerste twee) pagina’s en soms zelfs niet verder zoekt dan de eerste drie à vier getoonde links. Uiteraard is de soort informatie of website die gezocht wordt hierbij van belang, maar in veel van de gevallen is dit het geval.

Hoog in google scoren is van belang voor uw bedrijf

Zeker als het gaat om websites van specifieke bedrijven of producten klopt het dat men niet veel verder zoekt dan het eerste handjevol zoekresultaten; in dergelijke gevallen is het dus extra belangrijk hoog in google te staan. Voor uitgebreidere informatie, waarbij eventueel behoefte is aan een second opinion of aanvullende info, kijkt men vaak iets verder dan dat. Maar wanneer er sprake is van concurrentie, kunt u ervan uit gaan dat hoog in google staan alleen maar voordelig voor u kunt uitpakken. Hoog in google staan is namelijk stap één; of de gevonden website of informatie vervolgens voldoet aan de wensen van de zoeker is een tweede. Echter, wanneer uw bedrijf, samen met drie andere bedrijven, even relevant is voor de desbetreffende consument, kan een positie hoog in google net het cruciale verschil maken. Voor een positie hoog in google kunt u echter zelf veel werk verrichten, dat daaraan bijdraagt. Uw website en de content daarop is de allereerste en zeer noodzakelijke stap. Een mooie en goede website is in feite het online visitekaartje voor uw onderneming en daarom van groot belang. Daarnaast kunt u de content enigszins aanpassen op de  door u gewenste zoekwoorden. Wanneer de zoekwoorden die relevant zijn voor uw website ook vaak in de content van uw website genoemd worden, komt u vanzelf hoog in google te staan. Echter, daarnaast is het ook van belang dat de metatekst, anchorteksten en namen van afbeeldingen afgestemd zijn op de gewenste zoekwoorden en de content op uw site. Het met een zekere, vaste regelmaat terug laten komen van belangrijke zoekwoorden in uw content ligt in een lijn met een tactiek die SEO genoemd wordt, ofwel search engine optimization. Een goede toepassing van SEO kan dus een grote bijdrage leveren aan uw website, die zo relatief hoog in google komt te staan.

Hoog in google = meer verkeer op uw website

Om bovenstaand genoemde redenen lijkt het al meer voor zich te spreken dat een positie hoog in google zeker grote voordelen voor u kunt bieden. Hoe hoger in google, hoe meer mensen uw website bezoeken en des te groter uw naamsbekendheid. Wanneer u hoog in google staat en zo veel verkeer op uw website genereert, kan het ook zo zijn dat u meer vaste bezoekers werft. Die vaste bezoekers kunnen vervolgens door middel van mond tot mond reclame ook weer een bijdrage leveren aan uw naamsbekendheid en promotie. Al met al is dus te zeggen dat het bouwen van een mooie, goede en overzichtelijke website met daarin relevante en gestructureerde content (met toepassing van SEO) een enorme investering kan zijn voor uw bedrijf. Op die manier kan dit ook bijdragen aan het verhogen van uw omzet, doordat bijvoorbeeld uw webwinkel meer vaste klanten verkrijgt of, nog simpeler, door de verhoging van de genoemde naamsbekendheid die vervolgens kan leiden tot virale of mond tot mond marketing. Wanneer u deze basis rond heeft, inderdaad hoog in google komt te staan en vervolgens nader wilt investeren in de mogelijkheden die google biedt, dan kunt u de volgende mogelijkheden ook in overweging nemen:

  • google shopping
  • google adwords
  • google blogger
  • de paginasnelheid verhogen
  • toevoegen van extra metatags
  • het werven van meerdere domeinnamen die u aan elkaar koppelt

Ofwel, genoeg mogelijkheden om verder te bouwen aan uw website en zo bij te dragen aan het succes ervan. Hoog in google staan wordt soms aanvankelijk onderschat door ondernemingen of websitebeheerders, maar uiteindelijk blijkt toch dat men dit serieus genoeg moet nemen en mee moet nemen in de overwegingen met betrekking tot de website. Uiteindelijk is uw doel toch ook uw omzet te verhogen en het online verkeer te maximaliseren. U hoopt tenslotte op veel sitebezoekers, die lang op uw website blijven, veel doorklikken binnen de geboden websitestructuur en zo waarde hechten aan uw naam, product of dienst. Dit kan vervolgens weer bijdragen aan het genereren van een vaste klantenkring waar u misschien nog wel jaren op voortbouwt. Realiseer u dat altijd als u bezig bent met uw onderneming, uw website en mogelijk aanpassingen daarin.

Volg de link voor info : link