Vertrouwenspact
Image default
Aanbiedingen

Hoe u een aannemer kiest voor website-ontwikkeling

Bijna elk bedrijf denkt er wel eens over na om een ​​eigen website te maken of een bestaande website te moderniseren. Dit geldt vooral in de huidige crisis en bij het online gaan. Aan wie moet de ontwikkeling worden toevertrouwd, aangezien de site in feite het gezicht van het bedrijf is, zijn vertegenwoordiging op internet? Op het eerste gezicht is alles simpel: we voeren in de zoekopdracht “website ontwikkeling” in, selecteren de eerste bedrijven en vragen de beheerder hoeveel de website kost. We raden u echter aan om zorgvuldig een aannemer te selecteren en aanbiedingen te vergelijken.

Als u zich ver van dit gebied bevindt, zal het erg moeilijk voor u zijn om te begrijpen waar ze u proberen te misleiden, waar de prijs onredelijk wordt verhoogd en waar de aannemer over het algemeen slecht gekwalificeerd is voor het vereiste werkniveau. Tegelijkertijd ontlokken ze urenlang informatie van je, vragen je om lange instructies in te vullen, proberen je te verwarren met een heleboel mooie presentaties en cijfers die je moeten overtuigen dat dit specifieke team het meest effectief een website zal ontwikkelen van waaruit applicaties als een rivier stromen. Als gevolg hiervan heb je een heleboel commerciële aanbiedingen die je tussen de regels aanspreken. Maar wat ze zullen zeggen en waar u op moet letten, laten we het eens nader bekijken.

Kosten en omvang van het werk

Een van de belangrijkste dingen voor zowel de aannemer als voor u, is het bepalen van de kosten van het eindproduct. U wilt natuurlijk een mooie, handige en maximaal functionele website krijgen, maar de uiteindelijke prijs kan heel anders zijn dan het geplande bedrag. De totale kosten van de site in elke studio zijn de som van de uren die de specialisten aan ontwikkeling hebben besteed. Het is belangrijk dit te begrijpen en de juiste prioriteiten te stellen, waarbij de voorkeur wordt gegeven aan de belangrijkste kostencategorieën in geval van een begrotingstekort. Om de ontvangen offertes objectief te kunnen vergelijken, moet u ervoor zorgen dat de manager alle noodzakelijke taken voor de ontwikkeling van precies het soort website dat u nodig heeft, duidelijk heeft begrepen en correct heeft berekend. Zorg ervoor dat u tijdens het gesprek alle kritische punten noemt die nodig zijn voor het gewenste resultaat en vergeet ze niet in de briefing weer te geven.

Hier is een eenvoudig voorbeeld dat we tijdens ons werk meer dan eens hebben ontmoet – een klant belt en zegt: “We hebben een visitekaartjesite nodig.” Iemand gaat ervan uit dat dit een site is van de ene tekstpagina die over het bedrijf vertelt, terwijl iemand anders het nodig acht om een ​​site te maken met een uniek ontwerp, een contactformulier en uitgebreide informatie over alle producten en diensten van het bedrijf op 5-10 pagina’s. Dienovereenkomstig zal de prijs voor deze twee producten heel verschillend zijn. Om vooraf een gesprek met een leidinggevende voor te bereiden, raden we je aan om jezelf 5 simpele vragen te beantwoorden:

Wat wil ik op de site plaatsen? Productcatalogus, beschrijving van diensten, prijzen, contacten, voltooide projecten, nieuws, certificaten, onderscheidingen, aanbevelingen, etc. Deze vraag moet zo gedetailleerd mogelijk worden beantwoord.

Wat voor soort verkoopstroom van de site verwacht ik? Wat is het uiteindelijke doel van het project? De site is nodig als extra ondersteuning voor lopende verkopen, zodat de manager de klant kan vertellen: “kijk naar onze catalogus op internet” of is het nodig als een van de belangrijkste bronnen van klanten? Misschien is hij slechts een beeldelement of een bron van informatie.

Welk maandbudget ben ik van plan uit te trekken voor reclame en promotie? Hiermee moet u beginnen en niet naar de promotie vragen. Als wordt uitgegaan van een minimaal budget voor advertenties, zal het verwachte rendement subtiel zijn en vele jaren duren, en het heeft geen zin om u druk te maken over de site, neem een ​​eenvoudige oplossing op een kant-en-klaar sjabloon. Als de advertentiekosten groot genoeg zijn, laten we zeggen, 30-40% van het totale marketingbudget, en er wordt veel gehoopt op dit verkoopkanaal, dan zullen de besparingen tijdens de ontwikkelingsfase resulteren in enorme verliezen van potentiële klanten en geld.

Tegen wie moet je opkijken? Kies 3-5 sites van uw concurrenten om naar op te kijken en één om te verslaan. Hiermee worden alle ongepaste zinnen onmiddellijk verwijderd. Mee eens, het heeft geen zin om de site slechter en goedkoper te maken dan de belangrijkste concurrenten uit de TOP van de zoekresultaten. Bij het nemen van een beslissing zal de klant op zijn verzoek 2-3 sites openen en het bedrijf bellen op de site waarvan het voor hem handiger en aangenamer is om te zijn, maar onderhevig aan een vergelijkbaar prijsbeleid.

Wat zijn speciale wensen, chips, unieke componenten? Heeft u integratie nodig met uw CRM, rekenmachine, 3D-visualisatie, persoonlijk account of een speciaal ontwerp – informeer dan zeker de manager.

Het is beter om al deze wensen op te schrijven om aan elk bedrijf dezelfde informatie over te brengen zonder deze te vervormen. Hierdoor kunt u een duidelijke opdracht geven en vervolgens de ontvangen voorstellen vergelijken. Het is mogelijk dat niet alle aannemers in staat zullen zijn om deze TEM volledig te vervullen zonder de hulp in te roepen van gespecialiseerde specialisten van derden. In dit geval is het de moeite waard om te overwegen, omdat uw site holistischer en bedachtzamer zal zijn als een al samenhangende werkgroep ermee werkt.

Stop niet bij de eerste studio die je tegenkomt – vergelijk altijd meerdere concurrenten

Nadat u een offerte heeft ontvangen, is het belangrijkste dat u moet bekijken de schatting. Het moet zo gedetailleerd mogelijk zijn. Een regel met de uiteindelijke kosten of zelfs een uitsplitsing van de kosten in grote fasen zoals ontwerp, lay-out, ontwikkeling bevat in feite geen informatie over de hoeveelheid werk.

Onthoud dat het commerciële voorstel noodzakelijkerwijs een gedetailleerde schatting moet bevatten, waar het punt voor punt wordt beschreven, welke functionaliteit – hoeveel het kost. Zodat u begrijpt “ja, het betekent dat ik 15 duizend betaal voor integratie met CRM, 50 duizend voor mijn persoonlijke account, laten we voorlopig gewoon een online bestelling plaatsen zonder een persoonlijk account, en het vrijgekomen budget naar advertenties laten gaan”. Een gedetailleerde schatting is nodig, ook als u de helft van de termen niet begrijpt en niet in de fijne kneepjes wilt duiken, maar gewoon zonder problemen een website voor u wilt laten maken. Gaat er plotseling iets mis, dan kunt u op basis van de schatting vooraf de kosten bepalen en kan de aannemer het budget tijdens de ontwikkeling niet opdrijven.

Oké, wat als ik niet weet welke site ik nodig heb, zegt u? Bijvoorbeeld in het geval dat u gewoon contact wilt opnemen met professionals, en zodat zij zelf passende oplossingen bieden, rekening houdend met de specifieke kenmerken van mijn markt, concurrenten en het toegewezen budget.

Hoe weet ik welke webstudio bij mij past?

Stel dat u uw keuze heeft beperkt tot meerdere bedrijven met ongeveer dezelfde kosten en hetzelfde tijdsbestek. We kiezen verder door indirecte borden. Waaronder:

Snelheid van reactie – geen enkel zichzelf respecterend bedrijf zal de klant lang laten wachten op een reactie. Let niet alleen op het eerste antwoord, maar ook op verdere interactie. U zult veel moeten communiceren met de geselecteerde aannemer.

Communicatieniveau – beleefdheid en taalvaardigheid weerspiegelen de professionaliteit van het bedrijf dat wordt vertegenwoordigd door een van de medewerkers. Wanneer u communiceert, moet u zich op uw gemak voelen en alle vragen moeten hun antwoorden vinden in de voor u meest begrijpelijke taal.

Ervaring en competentie van de aannemer – let op of dit bedrijf al het werk kan uitvoeren. Er zijn alleen ontwerpbureaus, er zijn producties, iemand schrijft geen teksten en vult de bron niet, sommige maken geen reclame. Bepaal wat u nodig heeft naast de site zelf. Controleer of het werk eerder met een vergelijkbare complexiteit is gedaan en welke specialisten er in het personeel zitten.

Portfolio – laat u zien wat u kunt verwachten in termen van productniveau van een bepaald bedrijf. Vraag hoeveel het kost om uw favoriete portfolioprojecten te ontwikkelen. Misschien was er een individuele ontwikkeling, maar krijg je nu een sjabloonoplossing aangeboden die in kwaliteit kan verschillen.

Marktfaam – u zult dit punt alleen dieper moeten bestuderen. Besteed aandacht aan de activiteit van het bedrijf in zijn professionele omgeving – het kunnen thematische publicaties zijn in bronnen van derden, blogs, YouTube-kanalen, webinars, enz. Dit alles zal u vertellen over het ontwikkelingsniveau en de competentie van het team.

Aanvullende aanbevelingen

Het is erg belangrijk om de communicatie met een potentiële aannemer niet toe te vertrouwen aan verschillende medewerkers. Maak hier zelf tijd voor vrij, of stel een specifieke medewerker aan die verantwoordelijk is voor het vinden van een webstudio en de verdere werkzaamheden ermee. Het is belangrijk dat iemand op zijn minst een basiskennis heeft van het maken van een website en het promoten op internet, anders wordt het te moeilijk voor hem om objectief potentiële contractanten te selecteren.

Het is voor iedereen beter als slechts één van uw vertegenwoordigers wordt toegewezen om met de aannemer te communiceren

Geef de voorkeur aan webstudio’s boven freelancers. Een freelancer is iemand die voor zichzelf werkt via internet zonder een bedrijf te hebben. Als een freelancer een individuele ondernemer heeft, is dit een goed teken, maar misschien nog niet voldoende. Freelancers zijn bereid om tegen lagere tarieven te werken, maar hun betrouwbaarheid als uitvoerders is altijd twijfelachtig. Vandaag werkt zo iemand aan uw site en morgen zal hij verdwijnen. Bovendien kan hij uw project gemakkelijk verlaten als er zich problemen voordoen. Maar het zal veel moeilijker zijn om ermee om te gaan, zelfs voor een ervaren studio.

Laten we meteen een reservering maken, ten eerste zijn er freelancers die het snel, efficiënt doen, nergens verdwijnen, maar ze nemen evenveel voor hun werk als goede studio’s. Ten tweede kun je met freelancers werken als je zelf goed weet wat voor soort site je moet maken, op welke engine, met welke functionaliteit, hoe alles van binnen is geregeld en je een duidelijke, begrijpelijke, strikt geformaliseerde taak kunt instellen en de kwaliteit van de implementatie kunt controleren …

In andere gevallen is een ontwikkelingsstudio een betrouwbaardere optie, omdat er een kantoor, werknemers en de officiële registratie van het bedrijf is. Dat wil zeggen, als u contact opneemt met een dergelijke organisatie, kunt u er zeker van zijn dat haar vertegenwoordigers zich niet met uw geld in een onbekende richting zullen verstoppen.

Maak een afspraak of houd een Skype-conferentie met een vertegenwoordiger van een webstudio om beter te begrijpen of deze aannemer geschikt voor u is of niet. Dergelijke communicatie zal helpen om een ​​”live indruk” van de artiest te creëren. En nog belangrijker: hierdoor kun je direct een paar vragen stellen en observeren hoe professioneel iemand tegenover je staat en hoe hij zichzelf oriënteert in een onderwerp zonder hulp van iemand anders.

Nog een paar vragen

Na het beluisteren van deze tips heeft u wellicht vragen. We zullen proberen een aantal van hen bij verstek te beantwoorden. Als je nog andere vragen hebt, schrijf ze dan in de comments, we zullen ze zeker beantwoorden!

Wat als u geen medewerker heeft met IT-kennis?

Geef in dit geval de voorkeur aan de meest sociale en ongecompliceerde. Iemand die gemakkelijk veel vragen kan stellen, ook lastige, en snel een onbekend onderwerp begrijpt.

Weegt de grootte van de aannemer zwaar?

Er is hier geen definitief antwoord, omdat het allemaal afhangt van uw vereisten. Als u een grote online winkel heeft met complexe functionaliteit, kan het overhaast zijn om dergelijk werk toe te vertrouwen aan een klein bedrijf met een paar werknemers. Ze zijn misschien niet in staat om de implementatie van sommige technische subtiliteiten aan te pakken, de deadlines te verstoren. Bedrijven die op de lokale markt al een naam hebben verdiend, zullen er beter op letten hun opgebouwde reputatie niet te verliezen.

Hoe kan ik begrijpen dat de prijs niet is verhoogd als ik niet begrijp welke elementen op de site ik echt nodig heb?

Hier ligt alleen die hoop commerciële aanbiedingen die u eerder van verschillende bedrijven zult ontvangen in uw handen. Kijk wat iedereen te bieden heeft en zoek de verschillen op. Als bijvoorbeeld alle bedrijven zeggen dat je geen portfolio nodig hebt, en je zegt dat je er wel een nodig hebt, houd dan de belangrijkste concurrenten in de niche in de gaten. Als ze zo’n sectie hebben, weiger deze dan niet. Dit zal je helpen er waardig uit te zien tegen de achtergrond van die bronnen die al het vertrouwen van kopers hebben gewonnen.

Kan ik het volledige bedrag vooruit betalen?

Waarschijnlijk niet. U loopt dus het risico de verkeerde site te krijgen of de deadline voor voltooiing te verlengen. Spreek de betaling in fasen af ​​na het passeren van de goedkeuringen van individuele elementen en blokken.

Wat als u ontevreden bent over de baan of de kwaliteit van de prestaties?

Het is noodzakelijk om uiterst aandachtig te zijn bij de voorbereiding van de technische opdracht en de uitvoering ervan strikt na te leven. Als de TK willekeurig wordt opgesteld, kan elk werk, ook niet erg laagwaardig werk, eronder worden gebracht.

Gevolgtrekking

We hopen dat u het nu gemakkelijk kunt achterhalen en een waardige aannemer voor uw site kunt kiezen. Wij wensen u betrouwbare aannemers!

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com

BE: +32 499 41 46 24

Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

webdesign antwerpen

webdeveloper

https://webdevelopmentapp.com/nl/