Nu het weer wat beter gaat met de economie is het dus ook tijd dat bedrijven meer investeren in kennis van hun personeel. Waar de afgelopen jaren veel geld bezuinigd is binnen organisaties door vooral ook de opleidingskosten te beperken is er nu weer behoefte aan meer training. Ook vanuit landelijk onderzoek en cijfers van de branchevereniging voor trainers en opleiding (NRTO) blijkt dat bedrijven werkzaam in deze sector voor 2017 groei verwachten. Vooral de bereidheid van bedrijven om weer te willen investeren in opleidingen en trainingen geeft deze opleiders weer voldoende perspectief voor groei. Lerende organisaties groeien het snelstNatuurlijk is er een achterstand bij veel bedrijven en door de continue veranderende processen is het ook noodzakelijk voor bedrijven om bij te blijven. Maar wanneer we kijken naar de nieuwste IT-bedrijven en hun cultuur voor groei dan ziet Bert Knot van TailorIt ook een andere trend ontstaan. Het continue leren, experimenteren en analyseren is met de komst van lean management methodieken erg populair geworden in de technologische startup branche. Waar het investeringsklimaat drastisch is gewijzigd moeten bedrijven dus sneller een product toetsen in de markt door hun budget hier optimaal op aan te passen. Kennis en vernieuwen zijn hier trends die ook training en opleiding stimuleren. Bovendien zegt Bert zien we ook een trend dat steeds meer grotere bedrijven deze aanpak centraal stellen. Budgetten voor een opleiding worden nu vooral ook meer vanuit projecten geïnitieerd en hebben dus een duidelijke relatie met het resultaat van een product of dienst waarvoor dit wordt ingezet. Maar ook individuele trainigen zijn hotOmdat er steeds meer ZZP’ers op de markt zijn gekomen die natuurlijk ook investeren in kennis zie je ook een verschuiving optreden in het aanbod van trainingen voor deze doelgroep. Waar de grotere bedrijven gerichter hun trainingen voor personeel monitoren zijn de kleine zelfstandigen en ZZp’ers overtuigd van training om te kunnen blijven ontwikkelen in een steeds meer veranderende markt. Wel is deze doelgroep ook steeds meer bereid om zogenaamde e-learning trainingen te volgen vanwege het gemak en de flexibiliteit van deze trainingsvorm. Seminars en evenementen zijn wel nog steeds erg in trek voor deze doelgroep die zich dan voor een middag of een avond laten bijpraten over de laatste ontwikkelingen op hun vakgebied. Maar ook online communities zijn natuurlijk steeds meer een platvorm aan het worden waar informatie en kennis kan worden gedeeld.
|
Volg de link voor info : link |