Als trotse eigenaar van een winkel wil je natuurlijk het liefst dat jouw winkel helemaal afgeladen met mensen is. Om te voorkomen dat mensen je winkel passeren is het natuurlijk ook heel erg belangrijk dat de winkel een positieve uitstraling heeft want de eerste indruk van een klant is vaak cruciaal. Zowel de buitenkant als de binnenkant van de winkel moeten er dus stralend uitzien. Is dit niet het geval dan is de kans al klein dat mensen überhaupt de winkel binnengaan. Mocht nu zowel de buitenkant als de binnenkant er prachtig uitzien dan is het bijzonder handig om te weten wat de winkelroutebezoekers is. Als je precies weet hoe jouw klanten door de winkel lopen dan kun je hier natuurlijk op inspelen. Denk bijvoorbeeld maar is aan het plaatsen van interessante aanbiedingen en andere winstgevende producten op strategische plekken. De looproute winkel van een klant kan dus op de lange termijn zorgen voor een hogere omzet en dus ook een hogere winst. Alles heeft eigenlijk te maken met een slim opgesteld marketing plan. Dit begint natuurlijk allemaal met voldoende informatie over de betreffende doelgroep. Wat drijft hen om een product wel of niet te kopen? Hoe kan je ze de winkel inlokken en ervoor zorgen dat ze uiteindelijk overgaan tot een aankoop? Een mooi voorbeeld van een bedrijf die dit goed heeft begrepen is IKEA. De Zweedse woongigant biedt goedkope ontbijtjes en lunches aan. Hiermee proberen ze natuurlijk klanten de winkel in te lokken in de wetenschap dat de kans hierna groot is dat ze toch nog even de winkel inlopen. Ga dus als ondernemer is goed nadenken over het marketing beleid van de winkel. Wat kunt u allemaal verbeteren zodat de winkel nog meer bezoekers aantrekt? Vaak is de oplossing erg simpel en dichtbij! |
Volg de link voor info : link |
